menu

Nog 0 dagen!

0uren0minuten0seconden

Meld je aan als vrijwilliger Klik hier

School- en Volksfeest Goor
24, 25, 26, 27 en 28 juni 2026

Informatie

Reflexxion XXL

donderdag
25 juni 2026

Reflexxion XXL
vanaf 21:00u

Bekijk de
hele agenda
Niet roken - niet drinken

niet roken - niet drinken

In de Tente wordt niet gerookt

Lees alle huisregels
Meld je aan als vrijwilliger

Meld je
ook aan
als
vrijwilliger!

Lees meer
Kinderoptocht afgelast

Kinderoptocht afgelast

24 juni 2026

Met pijn in ons hart moeten wij bekendmaken dat de Kinderoptocht van aanstaande zaterdag niet doorgaat. Juist omdat we zoveel waardering hebben voor al het enthousiasme, de creativiteit en het harde werk van de kinderen en vrijwilligers, doet deze beslissing extra veel pijn. Het is een beslissing die we niet lichtvaardig hebben genomen. Sterker nog: voor zover wij weten hebben we deze beslissing in de geschiedenis van het School- en Volksfeest nog nooit eerder hoeven nemen. Daarom hebben we de afgelopen dagen intensief overleg gevoerd met alle betrokken partijen, waaronder de scholencommissies, de basisscholen, hulpdiensten en andere betrokken organisaties. Samen zijn we tot één conclusie gekomen: met de voorspelde extreme temperaturen is het niet verantwoord om honderden kinderen op het heetst van de dag deel te laten nemen aan de Kinderoptocht. Kinderen vormen een kwetsbare doelgroep. Hun gezondheid en veiligheid moeten altijd voorop staan. Daarom hebben we uitgebreid gekeken naar mogelijke alternatieven en verschillende scenario’s. We hebben onderzocht of de Kinderoptocht vervroegd kon worden, of de route ingekort kon worden en welke extra maatregelen mogelijk waren. Ook was al voorzien in extra watervoorzieningen langs de route. Hoe graag we het ook anders hadden gewild: geen van deze maatregelen neemt de extreme hitte weg. De hoge temperaturen blijven gedurende de dag aanwezig. Ook de adviezen en richtlijnen van de betrokken instanties wijzen allemaal in dezelfde richting. Uiteindelijk is er maar één verantwoorde keuze mogelijk: het afgelasten van de Kinderoptocht. We realiseren ons dat dit een enorme teleurstelling is voor alle kinderen, ouders, begeleiders en vrijwilligers. Velen hebben weken, en soms zelfs maanden, gewerkt aan prachtige creaties. Juist daarom gaan we nu zo snel mogelijk samen met de scholen onderzoeken of er een mogelijkheid is om de gemaakte creaties alsnog op een passende manier aan de jury en het publiek te tonen. De afgelasting...
Lees verder
Goor, we hebben jullie hulp nodig tijdens de Optocht

Goor, we hebben jullie hulp nodig tijdens de Optocht

24 juni 2026

De weersverwachtingen voor zondag laten hoge temperaturen zien. Daarom doen wij een beroep op bewoners langs de route van de Grote Allegorische Optocht.

Woon je aan de route? Dan zouden wij het geweldig vinden als je een tuinslang beschikbaar stelt, zodat deelnemers onderweg hun bidon of flesje kunnen vullen met water. Wil je het water eerst even laten doorlopen voordat iemand gaat vullen? Een slang die langere tijd in de zon heeft gelegen, bevat namelijk eerst warm water.

Ook andere vormen van verkoeling worden zeer gewaardeerd. Denk bijvoorbeeld aan verneveling, een sproeier, een emmer koud water of een waterijsje voor deelnemers die wel wat verkoeling kunnen gebruiken.

Honderden deelnemers hebben de afgelopen maanden hard gewerkt om zondag weer een prachtige Optocht neer te zetten. Met elkaar kunnen we ervoor zorgen dat zij deze warme dag veilig en comfortabel doorkomen. Namens alle deelnemers alvast hartelijk dank voor uw hulp en betrokkenheid. Samen maken we er een prachtig Schoolfeest van!

Schoolfeestpret begint al in de klas

Schoolfeestpret begint al in de klas

23 juni 2026

Het Goorse School- en Volksfeest komt steeds dichterbij. Komend weekend barst voor de 151e keer het feest los, maar op de Goorse basisscholen is de voorpret inmiddels al begonnen.

De Scholencommissie bracht deze week speciale School- en Volksfeestlespakketten naar alle basisscholen in Goor. In de pakketten zitten leuke en leerzame opdrachten voor de onder-, midden- en bovenbouw. Uiteraard staan daarbij tradities, geschiedenis en activiteiten van het Goorse School- en Volksfeest centraal.

Naast de lespakketten werden ook de flyers en kermisbonnen afgeleverd, zodat deze de komende week met de leerlingen mee naar huis kunnen worden gegeven.

Zo krijgen de jongste Schoolfeestvierders het feest al vroeg met de paplepel ingegoten en kan de voorpret beginnen. 

Seniorenmiddag geannuleerd vanwege verwachte hitte

Seniorenmiddag geannuleerd vanwege verwachte hitte

22 juni 2026

Na intensief en zorgvuldig overleg met alle betrokkenen – waaronder de commissie, de Goorse verzorgingstehuizen, de EHBO en het bestuur – heeft het bestuur van het School- en Volksfeest besloten de Seniorenmiddag van aanstaande woensdag te annuleren.

De weersverwachtingen laten voor woensdag zeer hoge temperaturen zien. Hoewel wij het graag anders hadden gezien, hebben wij op het weer helaas geen invloed. Met de voorspelde hitte vinden wij het niet verantwoord om de middag door te laten gaan.

Wij realiseren ons dat dit voor velen een teleurstelling is. De Seniorenmiddag is een geliefde traditie binnen het School- en Volksfeest en voor veel senioren een bijzonder moment om samen te komen en van het feest te genieten. Juist daarom is dit besluit niet lichtvaardig genomen.

Bij de afweging hebben wij nadrukkelijk gekeken naar de gezondheid en het welzijn van onze bezoekers, vrijwilligers en alle andere betrokkenen. Die verantwoordelijkheid weegt voor ons zwaarder dan het laten doorgaan van het programma.

Wij hopen op begrip voor deze moeilijke beslissing en danken iedereen voor het meedenken en de zorgvuldige afweging die gezamenlijk is gemaakt.

Vaatje bier voor wagenbouwers

Vaatje bier voor wagenbouwers

21 juni 2026

Traditiegetrouw wordt op de zaterdagmiddag vóór het Schoolfeest een vaatje bier aangeboden aan de Optochtdeelnemers. Dit jaar proostten de voorzitters van het Schoolfeest en van de Rellie samen met Alexander Slaghekke op een mooie Optocht.

Alexander is lid van de wagenbouwgroep Wi-j Kump d’r An, die dit jaar voor het eerst meedoet aan de Optocht.

In zijn toespraak sprak Schoolfeestvoorzitter Erwin Zwierink zijn waardering uit voor de wagenbouwers voor het werk dat zij de afgelopen periode hebben verzet om de laatste zondag van juni weer een prachtige optocht te maken. Daarnaast bedankte hij ook de opbouwploeg van de Tent die de afgelopen week onder tropische temperaturen volop bezig is geweest om er voor te zorgen dat de Tent gereed is voor het komende Schoolfeest. De aanwezigen onderstreepten dit met een groot applaus.

Voorafgaande aan het eerste pilsje zette Rellie-voorzitter Gerjo Klein Horsman Rellielid Jan Tieman in het zonnetje vanwege het feit dat hij 70 jaar deel heeft uitgemaakt van de Goorse Biertent Rellie.

De Grote Allegorische Optocht start op zondag 28 juni om 13.00 uur.